Poniedziałek – Piątek
8:30 do 16:30

Zadzwoń
do nas:

17 250 94 40

Black Hat Seo vs. White Hat Seo

Spośród różnych metod i sposobów pozycjonowania oraz działań SEO i SEM można wyróżnić te etyczne, zgodne z regulaminem wyszukiwarek internetowych (White Hat SEO) oraz takie, które są niedozwolone (Black Hat SEO).  Podział na czarne i białe jest w tym przypadku dosyć uproszczony, ponieważ jak to bywa w prawdziwym życiu, nie zawsze można w sposób jednoznaczny rozdzielić to, co dobre od tego, co złe. Podobnie bywa w przypadku działań SEO, które mogą być różnie postrzegane w zależności od indywidualnych poglądów.

Czym się różni White Hat od Black Hat SEO?

Przyjęło się, że White Hat SEO to pozycjonowanie oparte na powszechnie akceptowanych metodach. W jego skład wchodzi przede wszystkim dobór odpowiednich słów kluczowych, optymalizacja kodu   oraz budowa architektury linków strony. Główny nacisk w tej metodzie kładzie się na faktycznym zainteresowaniu internauty treścią danej witryny oraz na stworzeniu strony atrakcyjnej także dla robotów indeksujących. Przygotowana w ten sposób strona ma możliwość osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej, a dzięki wartościowej treści jest polecana wśród internautów i szybko zyskuje na popularności.

Black Hat SEO to z kolei działania zakazane i powszechnie nieakceptowane. Jest to sposób pozycjonowania, który pozwala na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce w stosunkowo szybkim czasie i przy mniejszych kosztach oraz niskim nakładzie pracy.

SEO Rzeszów

SEO Rzeszów

Do technik postrzeganych jako nieetyczne zalicza się:

  • cloaking – prezentowanie odmiennych treści witryny robotom indeksującym, a innych internautom;
  • nadmierne nasycenie tekstu słowami kluczowymi;
  • kupowanie linków, płatne linkowanie strony, infekowanie linkami;
  • przekierowywanie użytkownika bez jego zgody na inne strony internetowe;
  • ukrywanie tekstu i słów kluczowych.

Wykrycie niedozwolonych działań przez daną wyszukiwarkę może nieść ze sobą poważne konsekwencje – od obniżenia pozycji podczas wyszukiwania, poprzez zmniejszenie zaufania dla danej domeny, aż po bezpowrotne wykluczenie jej z indeksu.

Szukając firmy pozycjonującej warto zapytać jakich technik ona używa. Decyzja o wyborze konkretnej strategii powinna opierać się na  analizie kosztów, korzyści i przede wszystkim ryzyka. Black Hat SEO może okazać się opłacalne przy przedsięwzięciach krótkoterminowych, z kolei White Hat SEO wymaga  poświęcenia znacznie więcej czasu na stworzenie odpowiedniej jakości treści, która jednak zostanie doceniona przez internautów i przyniesie zyski w przyszłości.