Poniedziałek – Piątek
8:30 do 16:30

Zadzwoń
do nas:

17 250 94 40

Marketing internetowy

Za przykład wykorzystania działań marketingu internetowego można przyjąć między innymi reklamy w wyszukiwarkach internetowych (a raczej rezultaty wyszukiwania), banery, e-mail marketing łącznie ze spamem, a także działania reklamowe na portalach społecznościowych. Pierwszą z tych form była reklama poprzez pocztę elektroniczną, która została częściowo zastąpiona w 1993 roku przez dzieła grafików w ramkach udostępnianych przez przeglądarkę internetową o nowej funkcji – Mosaic. Automatycznie zwiększył się potencjalny zakres dotarcia do odbiorców.

Dlaczego marketing internetowy jest skuteczniejszy od tradycyjnej reklamy?

Marketing internetowy Rzeszów

Marketing internetowy Rzeszów

Banery od tej pory spełniają bardzo ważną rolę w marketingu internetowym. Reklama w Internecie często wykreowana w ten sposób, jednak równie ważną pozycję zajmują aukcje czy ogłoszenia. Reklama display’owa ma różnego typu formy; wśród nich wymienić warto oprócz baneru także billboard, superbaner, skyscraper, button, box, watermark, pop-up, interstitial itp.

Ponadto prężnie rozwijają się content marketing, Inbound Marketing, remarketing, reklama semantyczna, marketing partnerski czy też marketing wirusowy.

To, co jest niewątpliwym atutem Internetu to natychmiastowość działania i publikowania treści. Reklamy internetowe nie mają ograniczenia czasowego czy geograficznego, a wciąż zachodzące w nich innowacje i wprowadzanie nowych technologii stawiają coraz wyżej poprzeczkę dla reklamodawców. Oprócz przestawiania się ze starych strategii na nowe, skuteczniejsze, ważne jest również dopasowanie reklamy do niemalże każdego rodzaju zawartości strony internetowej. Przykładem w tym przypadku mogą być działania marketingowe wspomagane przez Google AdSense/AdWords czy też Yahoo! Search Marketing. Ponadto tradycyjny marketing jest zazwyczaj dużo droższy niż reklamowanie się w Internecie.

W zależności od tego, na czym zależy osobie reklamującej swój produkt, taki model dochodowy należy wybrać – CPM, CPC, CPA.

Opłaty reklamowe mogą być naliczanie na podstawie osób odwiedzających stronę w określonym przedziale czasowym, wykonujących docelowe operacje (kliknięcie, zakup, wypełnienie formularza itp.) bądź też połączenie obu powyższych opcji. Najpopularniejsze sposoby rozliczeniowe w e-marketingu to trzy już wspomniane:

  • CPM – Cost Per Mille – obliczany na podstawie liczby odsłon reklamy w sieci,
  • CPC – Cost Per Click – obliczany na bazie liczby kliknięć np. w baner,
  • CPA – Cost Per Action – opłacany ze względu na czynność wykonaną przez klienta, a określaną przez reklamodawcę.