Poniedziałek – Piątek
8:30 do 16:30

Zadzwoń
do nas:

17 250 94 40

Marketing Szeptany

Zainteresowanie potencjalnego klienta nową, nieznaną marką, produktem czy usługą nie jest łatwe, zwłaszcza, że większość konsumentów broni się przed reklamami i im nie wierzy. Jeśli nie wiemy czy oferowana nam rzecz jest dobrej jakości, czy sprawdzi się w określonych warunkach, bardzo często szukamy opinii i informacji od innych osób, znajomych czy po prostu na określonym forum.

Promuj się poprzez marketing szeptany

Aby wypromować nowy produkt można skorzystać z działań marketingowych określanych mianem marketingu szeptanego (ang. buzz marketing). Polega on na wywołaniu u klientów pozytywnych rekomendacji dotyczących konkretnego produktu, usługi lub firmy. Nośnikiem informacji marketingowej może być dowolna wypowiedź, anegdota, plotka, rekomendacja, wpis, a w przypadku marketingu szeptanego internetowego - film wideo albo komentarz na stronie.

Marketing szeptany Rzeszów

Marketing szeptany Rzeszów

Marketing szeptany znacząco różni się od zwykłych działań marketingowych, przede wszystkim powinien on być dobrowolny i niezależny. Zadaniem marketera jest stymulowanie odbiorców do rozmowy i udostępnianie odpowiednich narzędzi, za pomocą których mogą oni przekazywać informacje (np. blog, forum).

Podstawowe działania marketingowe stosowane w marketingu szeptanym to przede wszystkim zapoznanie się z produktem, marką, którą chcemy zareklamować oraz znalezienie klientów docelowych. Następnie mamy do wyboru kilka wyspecjalizowanych form buzz marketingu, w zależności od efektów jakie chcemy uzyskać:

  • Evangelist marketing – tworzenie u klienta bardzo silnej więzi i zaufania do produktu, dzięki czemu z własnej woli przekonuje on inne osoby do korzystania z niego.
  • Viral marketing (marketing wirusowy) – wytworzenie sytuacji, po której klienci między sobą rozpowszechniają informacje na temat marki czy produktu. Najczęściej polega on na stworzeniu śmiesznego filmu, obrazka (mema) lub informacji użytecznych (np. książeczka z przepisami), które zostają rozpowszechniony wśród znajomych i w bardzo krótkim czasie zyskują na popularności.
  • Trendsetting – promowanie trendów na konkretny produkt, które klienci będą naśladować.
  • Cause marketing – wspieranie inicjatyw społecznych, dzięki czemu zyskuje się uznanie i pozytywny wizerunek.
  • Community marketing – wspieranie określnej grupy, społeczności, fanklubu i promowanie wśród nich danego produktu.
  • Produkt seeding – dostarczanie próbek produktu do odpowiednich osób, tzw. twórców opinii (znanych blogerów, vlogerów), którzy je wypróbują i polecą swoim czytelnikom lub widzom.

Marketing szeptany to obecnie jedna z najpopularniejszych a jednocześnie bardzo skutecznych form promowania produktu. Popularność internetu, forów społecznościowych, blogów i videoblogów sprawia, że informacje przekazywane w ten sposób mogą rozprzestrzeniać się bardzo szybko i trafiać do milionów klientów na całym świecie. Wsparciem dla marketingu internetowego mogą być działania związane z SEO/SEM oraz pozycjonowaniem strony.