Poniedziałek – Piątek
8:30 do 16:30

Zadzwoń
do nas:

17 250 94 40

Optymalizacja stron

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych określana jest zazwyczaj w skrócie jako SEO (od „search engine optimization”), a inaczej jako pozycjonowanie. Polacy odróżniają optymalizację od pozycjonowania. Pierwsze z tych pojęć odnosi się do wszelkich działań przeprowadzanych on-page, drugie z kolei – off-page. Bez względu na to, bywają również używane zamiennie. Pozycjonowanie odbywa się poza stroną docelową (link building – zwiększanie ilości naturalnych i nienaturalnych odnośników do strony).

Czym jest optymalizacja stron dla wyszukiwarek

Stronę optymalizuje się po to, by uzyskiwała coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce, które zazwyczaj docierają do odbiorców w sposób naturalny. Jest to proces ciągły i wymaga dostosowywania się ze względu na to, że wyszukiwarki ciągle zmieniają swoje algorytmy. Optymalizacja serwisów internetowych wchodzi w skład szeroko pojętego marketingu internetowego.

Optymalizacja strony internetowerj Rzeszów

Optymalizacja strony internetowej Rzeszów

Optymalizacja strony składa się na zoptymalizowanie zawartości całego serwisu, grafik znajdującym się na nim oraz kodu w nim zawartego. Systemy zarządzania treścią (z angielskiego – Content Management System, a w skrócie CMS) pozwalają na łatwiejszą optymalizację strony dzięki prostym dla użytkownika interfejsom, w którym większość czynności wykonuje się automatycznie. Z kolei optymalizowanie na poziomie kodu wymaga znajomości języka programowania, który kontroluje zawartość strony.

Treść strony powinna być podzielona na odpowiednie segmenty tak, by każdej odwiedzającej osobie było łatwo odnaleźć informacje (podział na treść, nagłówki czy menu). Ponadto osoba optymalizująca treść musi także brać pod uwagę działanie wyszukiwarek internetowych (na przykład Bing, Yahoo!, Google) – ważne jest zamieszczenie słów kluczowych i odpowiednie ich zaznaczenie. Frazy, na które strona będzie optymalizowana są ważne i powinno się je odpowiednio dobrać do prowadzonej kampanii reklamowej.

Nagłówki H1, H2, H3

Nie należy także zapominać o schierarchizowaniu nagłówków na H1, H2, H3, w których także powinny być zawarte słowa-klucze. Nie jest wskazane jednak, by te ostatnie rozmieszczone były w zawartości strony zbyt gęsto. Linkowanie wewnętrzne serwisu jest wielce wspomagające, to samo tyczy się wyznaczanie alternatywnego tekstu dla wszelkich grafik zawartych tam. Mówi się, że zmiana opisów meta tytułu i opisu nie jest obecnie ważne, że wyszukiwarki traktują to już marginalnie, jednak nie zaszkodzi o nich pamiętać. Dziedziną zajmującą się tworzeniem tekstu dostosowanego do zamieszczenia na stronie i jego optymalizacją jest copywriting SEO.

Bardzo ważne w podnoszeniu pozycji strony są media społecznościowe (social media) połączone bezpośrednio z nią. Dzięki nim nie tylko konsumenci są na bieżąco z najświeższymi informacjami ze strony, ale i pozyskiwani są nowi. Można tu wymienić na przykład Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest i wiele innych.