Poniedziałek – Piątek
8:30 do 16:30

Zadzwoń
do nas:

17 250 94 40

Pozycjonowanie

W dobie rozwoju mass mediów, i tworzenia się społeczeństwa informacyjnego coraz więcej firm, zarówno dużych korporacji jak i niewielkich rodzinnych czy jednoosobowych działalności, chce dotrzeć do potencjalnych klientów za pomocą internetu. Zważywszy na to, że w 2011 r. w ciągu miesiąca, internauci z całego świata dokonali 158 miliardów zapytań, co daje 61 tys. przetworzonych informacji na sekundę, kampania internetowa może okazać się najlepszym sposobem na promowanie marki czy konkretnego rodzaju usługi, zarówno tej popularnej jak i niszowej.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Aby jednak przebić się na rynku, i móc wypromować swoją stronę internetową, nie wystarczy stworzenie estetycznego szablonu i umieszczenie w nim danych kontaktowych oraz podstawowych informacji o naszej działalności. Według statystyk, większość użytkowników internetu, szukając konkretnej informacji przegląda tylko kilka pierwszych propozycji, wyświetlonych w wyszukiwarce. Jeśli więc chcemy ściągnąć klientów do naszej strony, musimy podjąć odpowiednie działania, które wypromują właśnie nas w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie Rzeszów

Pozycjonowanie Rzeszów

Czynności służące optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarki internetowej są określane mianem SEO (ang. Search Engine Optimalization) lub pozycjonowania. W ich skład wchodzi przede wszystkim dobór słów kluczowych i nasycenie nimi strony www, optymalizacja szybkości działania strony oraz budowa architektury linków strony.

To na jakim miejscu w wyszukiwarce internetowej znajduje się dana strona www zależy głównie od trafności fraz i słów kluczowych, w niej umieszczonych. Wymaga to odpowiedniego zrozumienia branży czy dziedziny, jaką chce się wypromować jak również przeciętnego użytkownika internetu, których szuka konkretnych informacji, a dzięki odpowiedniej optymalizacji może stać się naszym klientem.

Wbrew pozorom, prowadzenie działań SEO nie jest rzeczą łatwą, a szybko zdobytą pierwszą pozycję możemy jeszcze szybciej stracić. Dla uzyskania lepszych i długotrwałych efektów, konieczne jest wsparcie marketingowe z dziedziny SEM (ang. Search Engine Marketing), czyli ogół działań promocyjnych, w skład których oprócz SEO, wchodzi także PPC (ang. Pay Per Click) – płatne linki sponsorowane oraz marketing szeptany.

Warto wiedzieć, że nie zawsze mamy do czynienia z etycznymi działaniami firm zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych. W przypadku nastawienia tylko i wyłącznie na zysk, niektórzy stosują taktykę black hat SEO, która nie jest bezpieczna i może prowadzić nawet do wykluczenia z indeksu, obniżenia pozycji i utraty zaufania dla domeny.

Aby mieć pewność, że nasza strona internetowa zostanie wypromowana skutecznie i długotrwale, najlepiej korzystać z usług profesjonalnych firm, specjalizujących się w działaniach marketingu internetowego. Badania przeprowadzone w 2011 r. w USA wykazały, że 1 dolar wydany w sieci na reklamę przyniósł od 4 – 15 dolarów zysku poza siecią. Ponieważ internet jest popularnym narzędziem wyszukiwania informacji także w Europie i Polsce, możemy liczyć, że i u nas te wskaźniki są podobne, a zatem warto zainwestować w odpowiednią reklamę internetową, w myśl ukutego przez internautów powiedzenia: Jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz.