Poniedziałek – Piątek
8:30 do 16:30

Zadzwoń
do nas:

17 250 94 40

Prowadzenie kampanii AdWords

Od kilku lat, oprócz stron internetowych wyszukiwarka Google w swoich wynikach zwraca także linki sponsorowane i reklamy, których treść jest bliska wpisanemu przez internautów zapytaniu.  Jest to efekt stworzenia w 2000 r. programu AdWords, służącego do samoobsługowego tworzenia kampanii reklamowych w internecie. Obejmuje on zarówno reklamy mobilne, displayowe jak i proste reklamy tekstowe, które mają pomagać przedsiębiorcom w rozwoju.

Stwórz kampanię reklamową i skoncentruj odbiorców na swojej ofercie

Prowadzenie kampanii AdWords Rzeszów

Prowadzenie kampanii AdWords Rzeszów

Kampania AdWords oferowana przez firmę Google opiera się na modelu PPC (ang. Pay Per Click), polegającym na tym, że reklamodawca płaci za każde kliknięcie w swoją reklamę. Jest to jeden z elementów płatnej kampanii marketingowej umożliwiający efektywną  promocję danej marki czy produktu.

Cena za jedno kliknięcie waha się od kilku groszy do nawet kilku złotych i uzależniona jest od konkurencyjności danej branży. Jeśli wielu reklamodawców chce promować swoją firmę tym samym słowem kluczowym, muszą oni wziąć udział w licytacji, podczas której każdy poda ile maksymalnie jest w stanie zapłacić. Dlatego też zanim zdecydujemy się na nawiązanie współpracy z Google AdWords powinniśmy zastanowić się jaki cel ma mieć nasza kampania. Należy także wybrać odpowiednie słowa i frazy, dzięki którym reklama wyświetli się w wyszukiwarce. Najlepiej stworzyć listę słów kluczowych, odpowiednio opisujących dany produkt.

W zależności od oferowanej przez nas stawki oraz jakości reklamy i witryny, Google tworzy ranking i kolejność wyświetlania reklam. Są one umieszczane obok wyników wyszukiwania lub pod nimi. Im lepiej napisana reklama, tym jest skuteczniejsza. Przy ustalaniu wysokości linku sponsorowanego brana jest pod uwagę także procentowa liczba kliknięć w reklamę, czyli CTR (ang. Click Through Rate) oraz czas przebywania internauty na przekierowanej stronie.

Zaletą kampanii AdWords jest przede wszystkim pełna kontrola na poniesionymi kosztami. Nie trzeba płacić za rejestrację, a wysokość dziennego budżetu ustalamy sami. Aby była ona jednak skuteczna należy dokładnie dopracować tekst naszej oferty.

Istotne jest by tworzyć reklamy jak najbardziej skorelowane ze słowami kluczowymi, a jednocześnie na tyle interesujące, by zachęcić potencjalnych klientów do kliknięcia w nie. Z drugiej strony tekst powinien być na tyle konkretny i czytelny aby nie wprowadzać internautów w błąd i osoby niezainteresowane produktem, nie klikały w naszą reklamę, generując niepotrzebne koszty.