Poniedziałek – Piątek
8:30 do 16:30

Zadzwoń
do nas:

17 250 94 40

Social Media Marketing

Według najnowszego raportu przygotowanego przez IRCenter.com  oraz SentiOne, w ciągu ostatnich dwóch lat główną platformą aktywności społecznej użytkowników internetu stał się Facebook, z kolei największym wzrostem zainteresowania może pochwalić się Twitter. Na popularności tracą natomiast tradycyjne formy aktywności jak fora i portale internetowe. Oznacza to, że aby odnieść sukces i skutecznie  zaistnieć w sieci, należy skorzystać z potencjału mediów społecznościowych i za ich pomocą docierać do nowych klientów.

Jak działa social media marketing

Działaniami polegającymi właśnie na pośredniej promocji produktu, marki czy usługi w internecie jest Social Media Marketing. Jego ideą jest oddziaływanie na daną społeczność skoncentrowaną wokół konkretnego produktu, za pomocą mediów społecznościowych, poprzez umieszczanie i wymianę artykułów, obrazków, filmów.

Social Media Marketing Rzeszów

Social Media Marketing Rzeszów

W odróżnieniu do działań ogólnych z zakresu marketingu internetowego, Social Media Marketing polega nie tylko na informowaniu o zaletach danego produktu, ale przede wszystkim na budowaniu trwałych relacji i więzi z internautami, którzy wymieniają się opiniami czy rekomendacjami na dany temat. Łączy się tutaj działania charakterystyczne zarówno dla marketingu szeptanego (buzz marketing) jak i marketingu wirusowego (viral marketing). Wybór odpowiedniego portalu internetowego, za pomocą którego będziemy promować markę zależy od rodzaju usług i grupy docelowej klientów.

Facebook

Najpopularniejszym  portalem społecznościowym zarówno w Polsce jak i na świecie jest obecnie Facebook. Za jego pomocą można stworzyć nie tylko prywatne konto, służące kontaktom ze znajomymi, ale również stronę firmową, fanpage, grupę czy wydarzenie. Bardzo łatwa, niemal intuicyjna obsługa pozwala na dodawanie treści z linkami, zdjęciami czy filmami oraz tworzenie aplikacji konkursowych, które są obecnie bardzo popularne.

Pinterest

Drugim pod względem liczby użytkowników, nieco mniej znanym w Polsce portalem społecznościowym jest Pinterest. Jest to swego rodzaju wirtualna tablica, do której użytkownicy mogą przypinać filmy i zdjęcia, grupowane w odpowiednie kategorie np. moda, kuchnia, wnętrza. Znaczny odsetek użytkowników Pinterest to kobiety, dlatego  jest to idealne miejsce do promowania produktów i marek właśnie dla płci pięknej.

Twitter

Trzecie miejsce pod względem popularności zajmuje Twitter, czyli portal społecznościowy w formie blogu. Jego użytkownicy mają wprawdzie ograniczoną długość wpisu do 140 znaków, ale mogą dodawać linki, filmy i zdjęcia, co znacznie uatrakcyjnia przekaz. Aby dotrzeć do użytkowników Twittera, należy być bardzo aktywnym, ponieważ wpisy szybko tracą na aktualności, nie można ich także edytować. Nie zmienia to jednak faktu, że Twitter przyciąga miliony osób w tym znane postacie z telewizji, show biznesu czy świata polityki.  Dzięki niemu można publikować krótkie informacje  i wymieniać opinie znacznie  szybciej.

Instagram

Wśród młodych osób, także w Polsce na popularności zyskuje także  Instagram, który skupia się głównie na przekazie wizualnym. Za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie, można dodawać dowolną ilość zdjęć, uwieczniających  ciekawe momenty z życia, piękny krajobraz czy śmieszną sytuację. Galerię zdjęć można przeglądać za pośrednictwem internetu, co zdecydowanie zwiększa liczbę odbiorców.

Google+

Wśród portali społecznościowych coraz więcej zwolenników zyskuje także Google+, które powstało jako konkurencja dla Facebooka. Podobnie jak na Fb, także tutaj zakłada się profil z tablicą, na której odnotowywana jest aktywność innych użytkowników. Można bez ograniczeń rozbudowywać listę znajomych oraz tworzyć kręgi, umożliwiające publikowanie konkretnej informacji odpowiedniej grupie  osób. Dzięki Google Plus możliwe jest prowadzenie wideoczatu, nawet z kilkoma osobami jednocześnie.

Ponadto, na podstawie naszych zainteresowań prezentowane są treści i ciekawostki o zbliżonej tematyce.  Popularne stały się także hangouty, umożliwiające tworzenie np. webinarów dla konkretnej grupy odbiorców.