Poniedziałek – Piątek
8:30 do 16:30

Zadzwoń
do nas:

17 250 94 40

Wyszukiwarka Bing

Korzystanie z internetu to w dzisiejszych czasach jedna z podstawowych czynności, wykonywana przez większość osób każdego dnia. W sieci możemy znaleźć informacje na nurtujące nas pytania, wystarczy, że wpiszemy je do wyszukiwarki, która w ułamku sekundy przeanalizuje zawartość stron i wyświetli najtrafniejsze wyniki. Prym wśród wyszukiwarek od lat wiedzie Google, choć stopniowo traci swoje udziały, zwłaszcza na rzecz Bing i Yahoo.

Wyszukiwarka Bing w pogoni za Google

Wyszukiwarka Bing została stworzona przez amerykańską firmę Microsoft, najpierw jako element portalu MSN Search, przekształconego później w usługę Windows Live. W sieci pojawiła się 1 czerwca 2009 r., początkowo jako wersja testowa, a po dwóch dniach uzyskała pełną funkcjonalność.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Bing

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Bing

Ponieważ konsumenci przywiązują się do konkretnej marki, nawet jeśli nie mają żadnych argumentów przeważających na jej korzyść, przebicie się na rynku, zdominowanym przez jednego giganta nie jest łatwe. Wymaga to nieszablonowego podejścia do tematu i szukania nowych rozwiązań oraz technologii, które skłoniłyby do porzucenia dotychczasowej wyszukiwarki. Twórcy Bing jako jedną ze strategii zastosowali powiązanie z portalem Facebook. Po podpisaniu umowy w październiku 2010 r., popularny serwis społecznościowy gwarantuje Microsoftowi dostęp do zawartych tam danych, co z kolei wpływa na ranking wyszukiwania. Od tego czasu Bing oprócz stron najbliższych zapytaniu, wyświetla także spersonalizowane treści w oparciu np. o to co po polubili nasi znajomi.

Według opinii internautów korzystających z Bing, wyszukiwarka ta wyświetla bardziej trafne wyniki, a jej propozycje są ściślej powiązane ze słowami kluczowymi. Ponadto, dzięki zastosowaniu mechanizmu nieskończonego przeglądania zdjęć, nie trzeba przełączać się pomiędzy kolejnymi stronami, łatwiejszy jest także dostęp do poszczególnych filtrów.

Kolejnymi funkcjami, mającymi służyć zdobyciu popularności przez Bing wśród użytkowników internetu są m.in.: utworzenie nawigacyjnego panelu bocznego, interaktywne tło oraz możliwość bezpośredniego podglądu wideo. Dla webmasterów stworzono natomiast Bing Webmaster Center, pozwalający na zarządzanie i kontrolowanie indeksowania ich witryn.

Póki co, starania Microsoftu nie zostały docenione, a wyszukiwarka Bing wciąż nie jest w stanie dorównać Google. Systematycznie zdobywa jednak udziały w rynku i możliwe, że w przyszłości osiągnie poziom analogiczny do swojego rywala, zwłaszcza, że jej usługi i rozwiązania są bardzo interesujące i na pewno dorównują konkurencji.