Poniedziałek – Piątek
8:30 do 16:30

Zadzwoń
do nas:

17 250 94 40

Wyszukiwarka Google

Zadaniem wyszukiwarki internetowej jest szybkie i dokładne wyświetlenie informacji na dany temat. Od trafności wyświetlanych wyników zależy to, czy internauta skorzysta w przyszłości z danej wyszukiwarki, czy znajdzie inną, bardziej precyzyjną. Dlatego też, twórcy wyszukiwarek wciąż starają się je modyfikować i ulepszać, aby wyświetlały jak najbardziej satysfakcjonujące rezultaty. Do wyboru mamy m.in. wyszukiwarkę Yahoo, czy wyszukiwarkę Bing chociaż najbardziej znana jest wyszukiwarka Google.

Google numerem jeden wśród wyszukiwarek

Obecnie jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych na świecie. Została ona stworzona przez Larrego Page’a i Sergeya Brina, studentów Uniwersytetu Stanforda w USA. Pierwotna wersja wyszukiwarki powstała w 1996 r., nosiła miano BackRub i miała służyć do określania ważności poszczególnych stron internetowych na podstawie linków. W 1998 r. studenci zmienili tę nazwę na Google, (słowo pochodzące od terminu matematycznego googol, oznaczającego cyfrę jeden i sto zer), w tym samym roku została również zarejestrowana firma o nazwie: Google Inc. Po sześciu latach działalności, spółka kontrolowała już ponad 80 procent rynku wyszukiwarek internetowych.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google

Początkowo istotnym elementem mającym wpływ na popularność i skuteczność wyszukiwania informacji za pomocą wyszukiwarki Google był algorytm PageRank, służący do obliczania wartości stron, a tym samym także ich jakości. Nazwa PageRank została opatentowana, a szczegółów algorytmu nigdy nie upubliczniono.

Z czasem okazało się, że pierwsze miejsce w rankingu pozycji przynosi wiele korzyści, zwłaszcza finansowych, zaczęto więc kupować linki i zdobywać je w sposób nieuczciwy. Działania te zmusiły Google do wprowadzenia wielu dodatkowych elementów, decydujących o ostatecznej pozycji strony. Obecnie PageRank jest wciąż poddawany modyfikacjom i ulepszeniom, ale nie ma decydującego wpływu na wyświetlaną kolejność wyników.

Do monitorowania nowych stron internetowych oraz uaktualnionych treści, firma wykorzystuje GoogleBota – internetowego robota, tworzącego indeks dla wyszukiwarki Google. Działa on w dwóch wersjach: deep crawl – dodawanie możliwie jak największej ilości linków ze strony, powtarzane raz na miesiąc; fresh crawl – indeksowanie „świeże”, wykonywane na bieżąco po zmianie zawartości strony.

Według danych z 2008 r., wyszukiwarka Google miała dostęp do ok. miliarda stron internetowych. Ponieważ sieć wciąż się rozrasta, możemy szacować, że liczba ta jest tylko ułamkiem obecnej wartości, a jej właściciele konsekwentnie dążą wypełnienia głoszonej misji – „Uporządkować światowe zasoby informacji tak, aby stały się powszechnie dostępne i użyteczne”.

Od założenia firmy, Google wciąż się rozwija oferując, oprócz wyszukiwarki, nowe usługi i produkty, m.in.:

  • Google Chrome – przeglądarka internetowa,
  • Google Desktop – przeglądarka zasobów komputera,
  • Google AdWords – system reklamowy umożliwiający tworzenie internetowych kampanii reklamowych,
  • Gmail – poczta e-mail.