Poniedziałek – Piątek
8:30 do 16:30

Zadzwoń
do nas:

17 250 94 40

Wyszukiwarka Yahoo

Zapotrzebowanie na wyszukiwanie informacji w internecie stale rośnie, ponieważ dzięki niemu ludzie mogą w ciągu kilkunastu sekund uzyskać dostęp do wiadomości, których znalezienie dawniej wymagałoby odwiedzenia biblioteki i przeszukania kilku albo nawet kilkudziesięciu woluminów. Z pomocą sieci zlokalizujemy najbliższy sklep albo najlepszą firmę w danej branży.  Aby internauta znalazł to, czego potrzebuje może użyć dowolnej dostępnej mu wyszukiwarki, których na rynku jest mnóstwo. Do najpopularniejszych należą: wyszukiwarka Google, Yahoo! oraz Bing.

Wyszukiwarka Yahoo! druga w rankingu popularności!

Twórcami serwisu Yahoo! byli David Filo i Jerry Jang – ówcześni doktoranci fizyki Uniwersytetu w Stanford (USA).  Na pomysł stworzenia wyszukiwarki internetowej wpadli w 1994 r., podczas porządkowania dokumentów internetowych. Pierwowzór serwisu Yahoo!  nosił miano: Jerry and David’s Guide to the World Wide Web i bardzo szybko zdobywał popularność. W 1996 r. firma zadebiutowała na giełdzie.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Yahoo

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Yahoo

Obecnie wyszukiwarka Yahoo! (Yahoo Search) zajmuje drugie po Google miejsce w rankingu popularności. Jej twórcy wciąż starają się udoskonalać poszczególne funkcje. Po integracji z Microsoft, zbierane są dane użytkownika, a następnie wykorzystywane do poprawy rezultatów wyszukiwania.

Dla internautów pomocne może okazać się narzędzie Search Assist, które po wpisaniu tekstu, oferuje automatyczne podpowiedzi oraz najpopularniejsze słowa kluczowe i frazy. Podczas wyświetlania rezultatów Yahoo! proponuje dodatkowe terminy, a także nowe tematy warte przeglądnięcia. Wyniki te oparte są na grupowych rezultatach wyszukiwania.

Osoby zainteresowane płatną reklamą w internecie mogą skorzystać z Yahoo! Search Marketing umożliwiającego prezentowanie oferowanych produktów. Obecnie większość wyszukiwarek proponuje system PPC (ang. pay per click), polegający na tym, że reklamodawcy płacą tylko za użytkowników, którzy kliknęli w reklamę. Ponieważ zadaniem wyszukiwarki jest wyświetlenie najbardziej trafnych wyników, jej twórcy dbają, aby nie dopuścić do żadnych manipulacji i wyświetlania  niechcianych ofert, zwanych potocznie spamem. Tak jest również w przypadku wyszukiwarki Yahoo!, która umieszcza treści sponsorowane po prawej stronie, odseparowując je od wyników,  dzięki czemu wiemy, co jest reklamą, a co faktyczną odpowiedzią na nasze zapytanie.