Zainteresowanie potencjalnego klienta nową, nieznaną marką, produktem czy usługą nie jest łatwe, zwłaszcza, że większość konsumentów broni się przed reklamami i im nie wierzy. Jeśli nie wiemy czy oferowana nam rzecz jest dobrej jakości, czy sprawdzi się w określonych warunkach, bardzo często szukamy opinii i informacji od innych osób, znajomych czy po prostu na określonym forum.
Promuj się poprzez marketing szeptany
Aby wypromować nowy produkt można skorzystać z działań marketingowych określanych mianem marketingu szeptanego (ang. buzz marketing). Polega on na wywołaniu u klientów pozytywnych rekomendacji dotyczących konkretnego produktu, usługi lub firmy. Nośnikiem informacji marketingowej może być dowolna wypowiedź, anegdota, plotka, rekomendacja, wpis, a w przypadku marketingu szeptanego internetowego - film wideo albo komentarz na stronie.

Marketing szeptany Rzeszów
Marketing szeptany znacząco różni się od zwykłych działań marketingowych, przede wszystkim powinien on być dobrowolny i niezależny. Zadaniem marketera jest stymulowanie odbiorców do rozmowy i udostępnianie odpowiednich narzędzi, za pomocą których mogą oni przekazywać informacje (np. blog, forum).
Podstawowe działania marketingowe stosowane w marketingu szeptanym to przede wszystkim zapoznanie się z produktem, marką, którą chcemy zareklamować oraz znalezienie klientów docelowych. Następnie mamy do wyboru kilka wyspecjalizowanych form buzz marketingu, w zależności od efektów jakie chcemy uzyskać:
- Evangelist marketing – tworzenie u klienta bardzo silnej więzi i zaufania do produktu, dzięki czemu z własnej woli przekonuje on inne osoby do korzystania z niego.
- Viral marketing (marketing wirusowy) – wytworzenie sytuacji, po której klienci między sobą rozpowszechniają informacje na temat marki czy produktu. Najczęściej polega on na stworzeniu śmiesznego filmu, obrazka (mema) lub informacji użytecznych (np. książeczka z przepisami), które zostają rozpowszechniony wśród znajomych i w bardzo krótkim czasie zyskują na popularności.
- Trendsetting – promowanie trendów na konkretny produkt, które klienci będą naśladować.
- Cause marketing – wspieranie inicjatyw społecznych, dzięki czemu zyskuje się uznanie i pozytywny wizerunek.
- Community marketing – wspieranie określnej grupy, społeczności, fanklubu i promowanie wśród nich danego produktu.
- Produkt seeding – dostarczanie próbek produktu do odpowiednich osób, tzw. twórców opinii (znanych blogerów, vlogerów), którzy je wypróbują i polecą swoim czytelnikom lub widzom.
Marketing szeptany to obecnie jedna z najpopularniejszych a jednocześnie bardzo skutecznych form promowania produktu. Popularność internetu, forów społecznościowych, blogów i videoblogów sprawia, że informacje przekazywane w ten sposób mogą rozprzestrzeniać się bardzo szybko i trafiać do milionów klientów na całym świecie. Wsparciem dla marketingu internetowego mogą być działania związane z SEO/SEM oraz pozycjonowaniem strony.